totomiam.reismee.nl

WITTE VLEK

Ja hoor Ik ga weer, moet nog een vlekje weg werken.Ik heb in Zuid-Amerika al ongeveer 100 duizend Km gereden op mijn Harley en bijna alle landen aan gedaan.

In Noord-Amerika ongeveer 40 duizend KM. USA incl. Alaska en Canada.

Maar tussen Colombia en USA ligt nog wat onontgonnen terrein waar ik nog niet geweest ben, dat is voor mij nog een WITTE VLEK

Was eigenlijk niet van plan om nog de grote plas over te steken, omdat het vervoer altijd met een hoop corruptie gepaard gaat en je geen afspraken kunt maken die ze nakomen. Zo was mijn vervoer vanuit Colombia 4 maal zo duur als vanuit Japan.

Dan was er nog een ander probleempje van financiële aard, de overheid had de letters van mijn uitkering wat door elkaar gehusseld en daar kwam in plaats van WAO nu AOW uit, op zich niet zo erg maar ze hadden met de cijfers ook wat zitten goochelen en die verandering viel iets minder florissant uit.

Nu had ik mijn KIA vervangen door een iets nieuwere versie en had ik een auto over die op zich nog redelijk betrouwbaar was maar veel KM gelopen had en op leeftijd was. Als je een auto verscheept naar Zuid-Amerika is dit redelijk te betalen en alsmijn motor met aanhangertje erin kan gaat die voor nop mee. Als ik dan mijn auto verkoop aan een Nederlander die hem op naam neemt kan hij zonder problemen alle grenzen over, wat met een huur auto niet kan en huur is ook nog eens duur.

Als alles volgens mijn plan verloopt heb ik mijn brommer voor niks in Argentinie, en daarna weer naar huis. (heb hem alleen nog niet kunnen verkopen)

Vanuit Florida een motor verschepen naar Europa is simpel en redelijk goedkoop, alleen moet ik dan vanuit Colombia naar Florida rijden en dat vind ik dan weer mooi en avontuurlijk. Panama, Costa Rica, Nicaragua, Honduras, El Salvador, Guatemala, Belizeen Mexico.Maar over dit laatste land ben ik nog niet zo enthousiast i.v.m. corruptie , ontvoering en beroving. Er wordt nog al eens een massagraf ontdekt en ik heb geen behoefte om daar in te liggen. Heb van een Peruaanse Harley rijder gehoord, dat hij 3 dagen gekidnapt is geweest wat geen lolletje was. Maar er zijn een hoop veilige gebieden waar je probleemloos kunt vertoeven.Marc van Geffen broer van Rob van Geffen, voormalig Harley paradijs in de Schootsestraat, woont in Mexico en van Marc hoop ik een veilige route te krijgen en info over no go area's.

Dan nog een naam voor mijn blog omdat Tony door MIddenAMerika naar MIAMi rijdtlijkt mij TOTOMIAM wel toepasselijk !

Reacties

Reacties

Antoinet

geweldig wat je weer gaat doen ik kijk uit naar je verhalen Toon ik wens je een geweldige reis toe groetjes Antoinet

Peter Smits

Goeie reis Toon.

"Broer" Henk

Hee grote en mooie "broer"! Sjiek dat je toch hebt besloten je avonturen met ons te gaan delen.
Gooj en veilige reis !

Erna & Corné

Toon,
Zoals ik afgelopen woensdag al zei. weer een geweldige reis tegemoet. Veel veilige km's, kijk uit en gebruik je ogen in je rug maar vooral geniet ????????. Groet en dikke knuffel van Erna.

Chris

We gaan je weer volgen. Goede reis!

frans en lia

goede reis en hou alles heel

Theo uit Bracht

Ja Ja daar gaat i weer, hou je taai, bel noch well voor de 25.

arie schepens

Toon, een hele mooie reis toegewenst en je moet maar denken "beter een witte vlek dan een bruine streep"

Harry Ballesteros

Hey Toon, skon om je weer te kunnen volgen. Heel veel plezier en heel veel nieuwe en mooie indrukken!

Johanneke

Toon,
Amuseer je.
Ik hoop ook nog eens voor een tijdje te kunnen vertrekken. Maar dat zal in 2018 worden zoals het er heden uit ziet.

Theo en greetje

Heel veel plezier en veilige kilometers toon. We zijn benieuwd naar jou verhalen.

harry duckers

heel veel plezier en geniet er van hopelijk kan je de auto snel verkopen,was wel leuk om de motor en aanhanger te laden in de auto weer een belevenis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!