totomiam.reismee.nl

TRANSPORT PROBLEEMPJES

Op 6 februari moesten wij onze brommers en de VAN, ( bleek achteraf een Mercedes sprinter te zijn ) inleveren in de haven, om die in de container te doen. Vorige week toen wij bij die'n gladjanus op zijn kantoor waren, kwamen na ons 4 Canadese bikers binnen die hun motoren ook verscheept moesten hebben. Ik stelde meteen voor om één container te pakken, dat scheelt duidelijk in de kosten en volgens mij kunnen die makkelijk in een 40 foots container. Deze is nl. 12 Meter lang, maar mijn voorstel werd van de tafel geveegd, dat kan nooit ! Als wij om de 5 jaar met de Friese club de grote plas overgaan, doen wij 35 Harley's in een container incl. 1 motor met zijspan en 2 trikes.

Toen wij gezamenlijk in de haven waren en ik de lichte brommers van de Canadezen zag dacht ik, die'n gladjanus heeft weer een container extra verkocht. De Canadezen hadden motoren met Chileense kentekens. Zij zijn hun reis van 32.000 Km begonnen in Chili met motoren te kopen en rijden hiermee naar Vancouver Island. Wij kregen ieder één grote pallet en daar moesten al onze spullen en geopende tassen op uit gestald worden, alles werd geïnspecteerd door politie, douane en narcotica en goed bevonden. Wat mij altijd verwonder is dat er NOOIT naar de aanhanger gekeken wordt. Ik heb nu 7 grensovergangen gehad en nergens wordt er over de aanhanger iets gevraagd of open doen, alleen als hij verscheept moet worden gaan alle alarmbellen af. Alles weer bepakt en kan het spul in de container. De 4 Canadezen hebben tot mijn verbazing ook een 40 foots container. Hun motoren gaan er achter elkaar in het midden-staand in en dan is er nog ongeveer 4 meter over. Als ze dwars gezet waren hadden ze 3 meter van de 12 nodig gehad. Onze container, de sprinter eerst tot tegen de achterwand, dan mijn brommer met aanhanger aangekoppeld in de lengte erachter en de BMW van Robert dwars er achter. Nu zien mijn collega's dat het makkelijk in een container ( van 1800 USD dollar ) gekund had, maar hun hadden nog nooit iets in container verscheept en wisten van toeten nog blazen en zijn belazerd door de gladjanus, die ik niet meer gezien heb !

Nu nog wachten tot ik Zaterdagavond naar Panama City kan vliegen. Robert en Tyson zijn goede gasten helemaal niks mis mee, Robert spreekt zeer goed Spaans na zijn verblijf van 3 jaar in Zuid-Amerika. Zij vliegen zaterdag morgen al en zullen voor mij slaapplek regelen daar ik pas om half 2 s'nachts in de hostel kan zijn. De Canadezen hebben een zeiltocht van 5 dagen naar Colon en komen maandagmorgen aan in de haven. Wij gaan dan gezamenlijk ons papier werk doen en hopen dat wij dezelfde avond aan het rijden zijn. Robert en Tyson hebben in ieder geval hun hostel ook voor de maandagavond nog gereserveerd. Ik geef mijn brommer zo vlug als het maar kan de sporen naar Costa Rica richting Miami.

Ik zit mij hier nu redelijk te vervelen en zal zéér blij zijn als ik weer op de brommer kan. Maar ............... ik krijg net van die'n gladjanus bericht dat de boot een beetje vertraagd is en wij volgende week Vrijdag met ons papierwerk kunnen beginnen. Zit ik OSTIA ( GVD ) ook nog een week in Panama mijn tijd te verklooien. Maar ja, ik sta met mijn rug tegen de muur door die'n gladjanus. Maar een ding het is tot nu wel allemaal prima geregeld met douane etc. etc.

Allemaal weer bedankt voor de reacties en tot over een dikke week !

De vakantie vierende Tony

Reacties

Reacties

Mieke

Ja, met je rug tegen de muur; da's niks voor jou ! Je doet er niets tegen, dus heb je ook nog een weekje vakantie in Panama. Heb je daar ook weer tijd om iets "leuks" voor mij te scoren !
Succes ermee en kiek good oet !

Lia

Ag Toon.....het is toch zo.....maak er wat van !!

Corné en Erna

Hé Toon, een hele week niet op de brommer? Ik ben erg beniewd wat je voor Mieke gaat scoren in die tijd :-) Lekker relaxen en genieten, kan geen kwaad voor een weekje.
Groeten en nuffel van Erna

Harry Balesteros

Een weekje vakantie Panama lijkt mij toch leuker als een weekje Dijk of voor mijn part Helsbeemd...
Geniet er van en doe je best voor jullie Drieka.

Pedro masaltos

C'est la vie

Chris

Lekker onthaasten Toon!

joop olietank

Pauze!!! biertje doen, omgeving verkennen, en slapen.Veul plezier!

ad

Antonio amigo een week zonder brommer is voor jou toch geen probleem in mei zit je weer 5 weken
zonder dat gladde zadel dus !! En weet jij veel wat voor moois je allemaal te zien krijgt in panama of
meemaakt? Mooi de tijd voor mieke iets moois te vinden, en je weet ze zegt altijd het aller mooiste
hoef je niet mee te brengen alleen maar naar te kijken!!! Mark zegt jij reisd te ver van hem vandaan
hij kend de restvan mexico ook niet, wij zijn half maart in mexico voor 3 weken.
Toon goeie reis en veel geluk tot ziens.
AD



Henny

Nou dat heb jij weer Toon oplichters heb je overal helaas . In Panama is een hoop te zien hoor al is het maar de sluis waar de schepen met 4 locus in het midden gehouden worden en versleept naar de volgende sluis ik heb dit vanaf het water beleefd is een hele gebeurtenis. Tip voor jou cadeautje voor Mieke ze hebben daar ook goede sigaren ;

"Broer" Henk

Meestal zit ut mee, soms zit ut tegen.
Maar het positieve van je acute aanval van verveling is dat je nu wel meer tijd zou kunnen nemen om ons te verblijden met de gedachtespinsels.
Hebben wij hier in ons kikkerlandje ook weer heerlijk leesvoeder.
Pensrammelend nieuwsgierig zie ik dus alweer uit naar je volgende stukje proza.....
Ammuzeer dich en joa Mieke: heer kiek zeker good oet !

Lisanne en Peer

Zal afzien worden om een tijd niet op je schaap te kunnen zitten. :)
Maar weer respect man, zijn weer top verhalen.
Geniet van je weekje rust en het plannen van de verdere reis.
We houden je in de gaten.

Rico Hulzenbosch

ik heb gezien hoe jij een complete harley met aanhanger in auto hebt gekregen???? Dus al jij zegt dat iets past, dan past het!???? Goede reis en veel plezier in Panama

Lies smout

Succes met je verdere reis toon en je mooie verslag

Henk Knapen

Het volgende is niet (helemaal) van mijzelf maar vind ik wel toepasselijk voor je.

Onze motor..........
Die in de garage staat.
Uw merk worde geheiligd.
Het mooie weer kome.
Uw wil geschiede.
Op de rechte stukken,
maar ook in de bochten.
Geef ons hede onze dagelijkse lol.
En vergeef ons onze schuivers,
gelijk wij ook anderen hun brokken vergeven.
En rijd ons niet in de vernieling,
maar verlos ons van het sleutelen.
Amen..........

(dat laatste kun je misschien nog wel het beste gebruiken!!!!)
Groetjes Toon en doe voorzichtig,
zodat ook wij niks missen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!