totomiam.reismee.nl

IET GIET AON en fotoserie

Had maandag bij Luis (de gladjanus) duidelijk aan gegeven dat ik NIET op de container wacht, omdat ik dan pas op 14 februari aan het rijden ben in Panama en tijd tekort ga komen. Maar hij had tegen paar Amerikanen gezegd dat ik wel mee ging, vermoedelijk om hen over de streep te trekken omdat het dan voor hun financieel aantrekkelijker zou zijn. Op dinsdag kreeg ik een mail van ene Tyson en zijn vrouw Megan, die met een VAN in Zuid-Amerika rondgereden hebben en van ene Robert die met zijn BMW 3 jaar in Zuid-Amerika is geweest, dat ze blij waren dat ik mee deed zodat het financieel voor hun ook beter werd. Ze hadden al een verdeelsleutel voor de kosten gemaakt, wat er zeer redelijk uitzag . En de afspraak om op woensdagmorgen 9 uur op kantoor van Luis te zijn om het verder af te werken en gezamenlijk naar notaris om Luis te machtigen om de douane formaliteiten voor ons te doen. Heb meteen een mail terug gestuurd dat ik tegen Luis gezegd had dat ik NIET meedeed omdat het te duur was en te lang duurde.

Had ondertussen contact met thuisfront en de kaarten van Midden-Amerika nog eens serieus bekeken; wat het aantal Km betreft moet het kunnen om in een paar weken in Miami te zijn, maar het moet dan niet teveel tegen zitten en geen grote reparaties. Had ook uitgebreid contact gehad met Jos Kabouw en een andere optie was om terug te rijden naar Turbo en van daar uit redelijk clandestien in Panama te komen. Turbo ligt maar een paar Km van Panama af en goedkoop. Moet mij dan wel officieel melden in Panama maar op papier ben ik ook nog in Colombia, wat ik niet erg vind. Had ook info dat ik niet door El Salvador moet rijden omdat dat zeer gevaarlijk zou zijn, omdat daar gangsters ongeveer 60% van het land onder controle hebben en zelfs politie en leger daar niet tegen op gewassen zijn, laat staan Toontje op de brommer, ook al houd ik wel een beetje van avontuur!

Even tussen door de vraag van andere Tonny ( Krijnen); tussen Colombia en Panama ligt de Darien Gap, dit is een oerwoud gebied van 70 KM zonder wegen en veel moeras wat bijna ondoordringbaar is en ook nog gevaarlijk omdat het FARC gebied is. Er zijn tracks die te voet in dagen te doen zijn voor topsporters. Henno van Bergeijk ( Dakar finisher ) heeft het met een 125 CC geprobeerd en heeft het gehaald, maar meer in bootjes dan op de brommer. Dus met de Harley en houten poot : uit gesloten !

Kreeg mail terug van Tyson en Robert; ze zijn teleur gesteld maar begrijpen mijn bezwaren. Ik mail ze terug dat ik in ieder geval woensdag morgen naar kantoor kom en dan zien ik wel wat ik doe. s'Morgens op kantoor was de spanning te snijden, die gladjanus was er natuurlijk niet maar zijn rechterhand Carolina die zeer goed Engels sprak zou alles afhandelen. Het was voor hun ook rot, zij hebben een akkoord maar waren misleid dat ik mee deed anders zouden zij het niet gedaan hebben. Carolina duizend excuses dat het een misverstand was etc. etc. maar volgens mij pure opzet. Ga tegen mijn principes in akkoord maar het meest om de Amerikanen. Werken de papierwinkel af en naar notaris waar ze van mij geen foto en vingerafdrukken hoeven te hebben want ik zit nog in het systeem. Moeten alles cash afrekenen en op dinsdagmorgen gaan de voertuigen in container, met volle of lege tank niet er tussen in en op maandag 13 februari kunnen wij in Colon beginnen met papierwerk in Panama. En dan het gas erop.

Colombia is voor mij en de vele reizigers die ik spreek, het mooiste en fijnste land van Zuid-Ameirka met veel fijne mensen, alleen mensen die er NOOIT geweest zijn vinden het gevaarlijk en corrupt.

Ben toch blij dat ik door Midden- Amerika ga rijden, anders was het er nooit meer van gekomen.

Heb ondertussen een foto serie op de site geplaatst maar door mijn lompheid is er geen mail verstuurd naar de adressen in mijn contacten lijst.

Weer bedankt voor de racties en medeleven

Tony de vakantieganger, op dit moment althans.

Reacties

Reacties

joop olietank

Mooi verhaal Toon! Het wordt dus een party boot! Met de nodige biertjes??? Wij gaan het weer mee maken!
Met de vrgr joop olietank

Mieke

Gut, gut, ik kom met de schrik vrij ! Was jij bijna eerder naar huis gekomen !
Het is tegen je principes om met glad janussen in zee te gaan, maar nu je er toch bent. Hopelijk gaat het allemaal niet tegenvallen en kom je niet met je rug tegen de muur te staan. Want ook dat is tegen je principes !
Veel plezier en ..... kiek good oet !

Henny

Laaielichters heb je overal Toon je bent er niet ingestonken met 1 been. Lekker varen zit er dus even niet in in Miami kom je ook wel terecht goed voor de gemoedrust van Mieke die zag zich zelf al met een Toon opgescheept zitten terwijl het hier echt geen lekker weer is om te rijden :<). Gelukkig weet ik wel beter Mieke Groetjes van mij .Toon hou je stuur recht and the bike up.

Ronald en Katja

Wat een verhaal weer Toon. Maar geniet van deze geweldige tocht. Wij houden hier mooi jouw verhalen bij in ook vorst, regen en soms wat zonneschijn. Hopelijk toch een veilige overtocht.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!