totomiam.reismee.nl

BROMMERKE

Ik vermoed dat mijn brommerke een beetje boos is en nu zijn karakter toont. Heb hem een half jaar op de standaard laten staan zonder er naar om te kijken. Heb hem in juni een hele grote beurt gegeven en wat gewijzigt.Een 17 inch achterwiel gemonteerd, zodat ik meer keus heb in banden er ligt nu een enduro band op van 140 MMbreed. Mijn achterrem helemaal nieuw, had van de firma Duckers een gloednieuwe groteklauw bijna voor niks gekregen. Bij onze Ad in Geldrop opmaat gefreest en nieuwe bussen gedraaid en hij remt als een tierelier. Nieuwe tandwielen en ketting alsmede de primaire ketting vernieuwd. Hij heeft nu een ander rijgedrag waar ik vooral de eerste dag hier aan moest wennen , maar nu gaat dat voortreffelijk. Eergisteren in Resistencia had ik geen stroommeer en bijmotorzaak hebben ze een gebroken kabelgerepareerden mijn laadsysteen door gemeten, Hij laden te weinig bij maar daar was niks aan te doen. Kon weer gewoonelektrischstarten dus we zien wel. Gisteren na 300 KM weer geen stroom in Clorinda. Bij een hele leuke monteur gesleuteld en hij bezorgde mij een nieuwe zeer goedkope slechte accu. Mijn oude was een beetje opgeblazenomdat de spanningsregelaar nu 19 Volt gaf inplaats van 14. De kabel maar los gegooit en met kickstarter starten kom ik wel in Asuncion , hij gaf mij een adres van Klein motoren en die zou mij wel kunnen helpen, maar heelaas was die een week op vakantie. Gisteravond kwamen wij met Will en Eddy toevallig langs een spiksplinter nieuwe Harley zaak en vanmorgen stond ik om 9 uur op de stoep.Helaashadden zij geen tijd voor mij want er moesten nog 3 motoren gereparreerd worden en om 12 uur waren ze gesloten. Maar na dat ik een tijdje met de manager gebuurt had beloofde hij mij te helpen. Omdat ik niet wist wat voor dynamo ik had werd die eerst gemeten en passendespanningsregelaar bij gezocht van een nieuwe sportster en nieuwe orginele Harley accu. Om half 1 begonnen ze pas aan mijn motor en om half 2 kon ik weer op weg. Dit is de eerste keer dat ik in een officiele Harley zaak goed geholpen ben.

En nu maar hopen dat hij nu gaat doen waar ikhem voor aangenomen heb.

Allemaal de beste wensen en het verhaal van de auto verkoop volgt nog, het is gelukt. en bedankt voor de reacties.

Ga hier de oliebollen wel missen

Reacties

Reacties

"Broer" Henk

oudejaarsavond en ineens rolt er (gelukkig) weer een verhaal van grote broer binnen....
Lekker om te lezen en ook wel weer herkenbaar: dat gesleutel.
Hoop dat die bijzondere Harley je weer op mooie plekken gaat brengen en niet meer boos op je is.
Goej jaarwisseling, ook voor ons Drieka !

Ton Cox

Toon. een goed 2017 toegewenst en een hele goede reis door Zuid-midden en Noord Amerika. Ook voor de achterblijfster, jullie Mieke.

Andere Toon

Hee Toon .ik hoor wel je motor heeft ook karakter. Maar je heb het weer onder controle. Van hieruit alvast de beste wensen.En een voorspoedige reis in 2017 maar dat lukt wel met zo'n HD grt andere Toon

Theo en greetje

Gelukkig hebben jullie beide karakter. De beste wensen voor 2017 voor jou en mieke. Xxx

Henk en Marianne

Weer een mooi verhaal Toon, we hadden ook niet anders verwacht.
Goeie jaarwisseling en een goei begin in 2017.

Gr.
Henk en Marianne

Bart Lageweg

Toon alle goeds voor 2017, jou en je Mieke toegewenst. Een hele belevenis met de technische problemen. Gelukkig rijdt het geheel weer. Fraai hoe je het weer voor elkaar krijgt.
Geniet ze. Gr. Bart en Annie

The Plumber

Ja Toon ook van uit Zurrik de beste wensen, oew brommer heeft karakter maar ge laat oe nie kisten, wel dan. Zorg da ge gezond ble dan komt alles goe.
Mieke ook de beste wensen en tot wirisis.

Catharinus en Jantsje

Folle lok en seine zoals wij dat zeggen, met andere woorden veel geluk en gezondheid. Natuurlijk voor jou en Mieke. Tja het sleutelen hoort er natuurlijk wel bij. Hopelijk ben je er voorlopig vanaf en we wensen je een voorspoedige reis toe.

frans en lia

we genieten alweer van je verhalen , kleinigheidjes blijf je houden , haha
heb het al vaker gezegd , je weet wel wanneer je weggaat , maar nooit wanneer je thuiskomt met een harley , haha
ik kan weer makkelijk praten , die van mij doet het weer , nieuwe accu en plugjes erin , hij blaft weer als een kwade hond , met een heel klein beetje hulp van botteram bikes
de oliebollen kan ik helaas niet bewaren voor je , maar bier staat altijd koud voor je en voor ons drieka een borrel , de beste wensen , kijk uit en hou hem heel (wishfull thinking)
houdoe en tot ziens

Harry Balesteros

Hey Toon,
een heel goed en gezond 2017 met heul veul veilige kilometers.

Cor en Ans

Hoi Toon,
Ook wij wensen jou het allerbeste voor 2017 met veel mooie ervaringen. Wij hopen, dat het je goed vergaat en dat je gezond blijft.
We volgen je en nemen aan, dat je nog wat mooie verhalen bewaart om in het najaar op het strand in Benicássim te kunnen vertellen

Henny

Ha die Toon, heb net een heerlijke appelflap en krenten rozijnenbol op heerlijk , maar in gedachten even bij jou daar jij dit nu moet ontberen ? maar al die fans vergoelijkt een hoop. Wens jou veel gezondheid geluk en veiligheid voor 2017 , voor Mieke uiteraard het zelfde.je bent gegroet van uit het koude Holland

Bart

Toon,een gelukkig nieuwjaar gewenst vanuit het zuiden.

Corné en Erna

Klinkt alweer heel bekend....sleutelen aan je brommer????
Hopelijk niet teveel deze reis maar lekker rijden en genieten. De beste wensen voor 2017 en veel veilige km's.
Groeten en dikke knuffel van Erna

Kim

Hoi Toon!!
De beste wensen voor het nieuwe jaar! We hopen dat je een veilige reis maakt vol mooie herinneringen!
Fijn dat we je avonturen hier kunnen mee volgen!
Veel succes en groetjes van Roger, Marijke, Kris, Kim, Quinten en Lara

Ton & Lia

De beste wensen voor 2017 met veel gezelligheid geluk liefde en gezondheid !!

H.D. Service Venlo

Hallo Toon!

Eerst de beste wensen voor het nieuwe jaar.
Wij wensen je een goede reis met niet al te veel gesleutel helaas heb je al weer moeten sleutelen maar hoop dat de boosheid van de motor een beetje gezakt is en het rijden weer goed gaat.

Succes met de rit en veel veilige km's!

groetjes
H.D. Service Venlo

Stan

Hoi Toon, uiteraard ook met de beste wensen voor 2017.
't Begint fijn, je reis; met sleutelen... je moet maar zo denken: zonder sleutelwerk ook niet zo veel ontmoetingen en verhalen, vandaar dat het zo dus helemaal goed zal komen.
Een mooie reis met veel prachtige ontmoetingen gewenst!!

Johanneke

Toon,

Ook vanuit België de beste wensen hé.

ad

Buenos dias Antonio, zitte gij al in bolivia zonder de ik ur
ok mar iet van wis nondeju.
toch maar een gelukkig en gezond 2017 gewenst, heb mieke
wel gesproken, dat wordt een lange reis.
heb je al iets gehoort van marc v. geffe ,
ik zal hem eens aan zijn jas trekken via de pc!
goeie reis en veel geluk tot ziens

Hans Nijhoff

Hoi Toon, goede reis en ik hoop niet te veel sleutelen met dat eigenwijze ding, en hou lijf en leden heel. ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!